Airbus ogłosił w ubiegłym tygodniu dane dotyczące zamówień i dostaw za październik tego roku. Złożone w tym okresie zamówienia na odrzutowce komercyjne sięgają 1112 maszyn, a dostawy 78 samolotów. Portfel niezrealizowanych zamówień nieco wzrósł i wyniósł na koniec minionego miesiąca 8 698 maszyn.
Liczba sprzedanych samolotów przez Airbusa w październiku 2025 r. wyniosła dokładnie 112 maszyn. Jeżeli chodzi o dostawy, to Airbus przekazał w minionym miesiącu br. 78 maszyn do 3641 klientów.
Natomiast liczba sprzedanych samolotów w 10 miesiącach tego roku wyniosła dokładnie 722 maszyn brutto (625 netto) - poinformowano w oficjalnym komunikacie. W tym samym okresie producent dostarczył 585 samolotów do 85 klientów.
Zamówienia maszyn wąskokadłubowych
Aktywność sprzedażowa Airbusa w segmencie samolotów wąskokadłubowych w październiku była na bardzo dobrym poziomie. Producent sprzedał 110 samolotów tego typu. Największe zamówienie złożyła linia VietJet Air, która potwierdziła swoje zobowiązanie z tegorocznego Paris Air Show do zakupu
100 samolotów A321neo. 10 pozostałych samolotów: cztery A320neo i sześć A321neo, sprzedano prywatnym i nieujawnionym póki co klientom. Dane Airbusa za poprzedni miesiąc pokazują, że w tym segmencie jeden klient anulował zakup jednego A220-300.
Od stycznie roku tego roku Airbus sprzedał 521 samolotów wąskokadłubowych: 20 A220-100, 20 A220-300, 86 A320neo oraz 395 A321neo (wraz z XLR). Warto dodać, że w tym roku A220 został zakupiony tylko
przez PLL LOT.
Samoloty szerokokadłubowe
W swoich najnowszych danych dotyczących zamówień i dostaw francuski producent ujawnił sprzedaż dwóch samolotów w tym segmencie.
MNG Airlines potwierdziły zakup dwóch A350F. Dane Airbusa za poprzedni miesiąc pokazują, że nikt nie anulował zakupu w tym segmencie, ale wcześniej w tym roku, w lipcu, Airbus zanotował anulowanie ośmiu sztuk A350F. Z siedmiu maszyn tego typu zrezygnował
lessor ALC, a jedną sztukę z zamówienie odjął koncern Air France-KLM.
Od początku tego roku producent sprzedał 201 samolotów tego typu: 90 A330neo, 20 A350F, 22 A350-900 oraz 69 A350-1000.
Dostawy Airbusa
W październiku br. francuski producent dostarczył 78 samolotów: cztery A220-300, dwa A319neo, 25 A320neo, 37 A321neo, trzy A330-900neo, pięć A350-900 oraz dwa A350-1000. Natomiast od początku roku dostarczono 507 samolotów: cztery A220-100, 62 A220-300, 12 A319neo, 157 A320neo, 287 A321neo, jednego A330-800neo, 22 A330-900neo, 31 A350-900 oraz dziewięć A350-1000.
Airbus prognozuje dostarczyć w tym roku nieco ponad 800 samolotów i spróbować przekroczyć lub zbliżyć się do rekordów z 2018 (800) i 2019 r. (863), choć coraz mniej na to wskazuje. Jednak aby tak się stało producent musiałby dostarczać przez ostatnie dwa miesiące po 110 maszyn miesięcznie. Więcej na temat planów na ten rok można przeczytać w artykule dotyczącym
wyników za I półrocze 2025 r.